Valencia! - Reisverslag uit Murcia, Spanje van Gerdien en Lauret - WaarBenJij.nu Valencia! - Reisverslag uit Murcia, Spanje van Gerdien en Lauret - WaarBenJij.nu

Valencia!

Door: Lauret en Gerdien

Blijf op de hoogte en volg Gerdien en Lauret

23 Maart 2013 | Spanje, Murcia

Zondags zijn we vroeg vertrokken met ons handige koffertje. Het was echt gezellig, we gingen namelijk naar Valencia met 9 Nederlandse meiden! We gingen met de bus naar Valencia, duurde 3 uurtjes dus viel best mee. We hadden afgesproken op het busstation en toen was het dan echt zover. Er was al genoeg gezelligheid in de bus en toen we aankwamen in Valencia hoorden we het vuurwerk al knallen. Dit weekend was er in Valencia een groot feest, namelijk las Fallas. Dit was ook een van de redenen dat wij naar Valencia zijn gegaan. We moesten natuurlijk eerst ons hostel vinden waar we gingen overnachten. JAJA wij hebben geslapen in een hostel! Het was lekker druk in de stad, dankzij google maps op onze telefoon waren we zo bij het hostel. Het hostel zag er erg netjes en schoon uit. We konden helaas niet met zijn allen op een kamer. De verdeling was 3 om 6. Toen we onze spullen hadden geïnstalleerd zijn we de stad in gegaan. Op dat moment begon er een optocht met allemaal mensen met oude klederdracht. Het zag er super mooi uit. In de optocht liepen ouders met kinderen en baby’s. (Allemaal verkleed), het leek net carnaval. Overal in de stad stonden grote standbeelden die speciaal voor Las Fallas waren gemaakt, deze werden op de laatste avond in brand gestoken. Dit ritueel hoort bij las Fallas. We besloten wat eten en drinken te kopen en dan lekker in ons hostel te gaan zitten. Eenmaal thuis aangekomen besloten we een spelletje te gaan doen. WHO AM I? We hadden alleen geen plakband bij ons dus besloten we inlegkruisjes te gebruiken, hilarisch! We hebben veel gelachen en gedronken en daarna was het al bijna tijd voor de vuurwerkshow. Het was FENOMENAAL! Het duurde ongeveer 20 minuten en je weet niet waar je moest kijken. Het was echt prachtig. Daarna hebben we een club opgezocht en zijn we gezellig wezen stappen. Het was een geslaagde eerste dag. De tweede dag begonnen we met een ontbijt. Het ontbijt zag er goed uit voor een hostel. Toast met jam en je kon drinken pakken. We hebben nog wel ei en kaas gehaald voor het ontbijt. We waren erg moe van de nacht daarvoor en zijn rond een uur of 2 de stad weer in gegaan. We slapen hier niet al te best aangezien je met meerdere mensen op een kamer slaapt. Wij met een chinees en wat Belgen. ’s Ochtends werden we eerst om 8 uur gewekt van het harde vuurwerk. Dat gaat hier aan een stuk door. Net zoals de optocht, toen we buiten kwamen was die alweer aan de gang. Het bleek een bloemenoffer te zijn voor het beeld Maria. (zie foto’s.) We besloten naar het strand van Valencia te gaan om uit te waaien en te ontnuchteren. Toen kwam de avond. Wat een drama! We besloten lekker met zijn allen uit eten te gaan, maar vind maar eens een lekker restaurantje voor 9 personen. Dat is zoeken naar een speld in een hooiberg haha! 3x raden waar we uiteindelijk op uit kwamen.. de mac Donalds! We hadden allemaal zulke honger en we hadden in totaal 2 uur gezocht naar een restaurant. Daarna hebben we weer naar de vuurwerkshow gekeken en zijn we lekker op tijd gaan slapen. De laatste dag was het heerlijk weer, we gingen lekker op een terrasje zitten en hadden niks in de gaten totdat Inge haar tasje miste. GESTOLEN?! Dit was erg balen want we hadden de zigeunervrouw kort daarvoor nog gezien toen ze bedelde om geld. We gingen op zoek maar konden haar niet meer vinden. Inge heeft gelijk aangifte gedaan en daarna zijn we lekker uit eten gegaan op Spaanse tijden. Hier hebben wij iets typisch Spaans gegeten namelijk paella. ’s Avonds was er de vuuroptocht en gingen ze de fallas verbranden. Dit was allemaal erg indrukwekkend om te zien en we hebben hier dan ook erg van genoten. De dag erna zijn we op tijd weer naar Murcia gegaan omdat we bijna allemaal donderdags een toets moesten maken. Woensdagavond toen we terug kwamen hadden we besloten dat we niet meer gingen leren maar dat we gtst gingen kijken. Aangezien het heel spannend was haha! De volgende ochtend hebben we een uurtje geleerd. De toets was erg makkelijk, we hebben er een goed gevoel over. Nu hadden we vakantie. Het voelt best wel raar om vakantie te hebben aangezien je hier al zo aan het genieten bent. Gisteren zijn we naar het strand van Cartagena gegaan en dat was heerlijk. De zon scheen volop en we hebben lekker liggen zonnen. Ook zijn wij het water in gegaan als enige! Haha! Het was koud maar ook wel erg lekker! We waren net hondjes, daarna besloten we om Inge nat te maken maar toen vielen we allebei half in het zand. Tijd voor een zand-pakking. Al rollend zijn we het water in gegaan, iedereen moest lachen. In de bus kwamen we op het geniale idee om een slaapfeestje te houden met Inge, Anne en Madelon. Toen we thuis kwamen hebben we alle matrassen in de woonkamer gelegd en we hadden natuurlijk lekkere dingetjes gehaald. (Chocola, gezichtsmasker, romatische film etc.) Het was nog een heel avontuur om Madelons matras hier te krijgen. Ze heeft namelijk een 2persoonsbed haha! Uiteindelijk is het gelukt. We waren eigenlijk best moe, en sliepen rond een uur of 2. Vanochtend hebben we gezellig met zijn allen ontbeten en nadat de meiden weg waren hebben wij het hele huis schoongemaakt, de was zit er in en de boodschappen zijn thuis. Nu zitten we lekker op de bank en we gaan zo douchen. Vanavond is er een optocht in Murcia en gaan we lekker met de meiden bij elkaar zitten eten en daarna uit.
Hasta pronto!!
Besos!!
Lauret y Gerdien

PS. We hebben een dropbox account aangemaakt zodat jullie ook filmpjes van ons kunnen zien. De gegevens zijn als volgt:
Email: 102196@student.edith.nl
wachtwoord: murcia
Je gaat gewoon naar www.dropbox.com en dan zie je rechts boven in staan: log in, daar klik je op en dan volgt het van zelf. Je ziet een mapje murcia filmpjes, daar klik je op en kun je ze zien. Er staan filmpjes op van het begin tot aan nu! Veel plezier met kijken!

• 23 Maart 2013 - 19:23

Rita Struik:

He Dames,

weer erg leuk om te lezen, gezellig wat jullie allemaal ondernemen.
    Heb wel in de gaten dat jullie het zwaar hebben !!!
    geniet ervan, hier nog steeds erg koud, volledig winter.
    jullie zijn al lekker bijgekleurd, heerlijk, wij hebben nog ons winterkleurtje.

veel liefs , fam Struik Borne

• 23 Maart 2013 - 19:45

Maureen:

Super leuk dames!! Kus

• 24 Maart 2013 - 21:54

Carlot:

Ola dames:-) !!
    Super leuk dit reisverslag! Jullie vermaken je wel denk ik zo;)!
    Nog een maandje en dan mag ik lekker met jullie mee doen, heel veel zin in!!!!
    Dikke knuffel

• 24 Maart 2013 - 23:05

Inge:

Ik vond vooral het slaapfeestje echt AWESOME! :D

• 28 Maart 2013 - 20:38

Mery Geelen:

erg leuk al jullie verhalen
    En ook ik trek de conclusie dat het daar zwaar leven is
    He dames een beetje warmte ook hier zou erg fijn zijn
    Per express misschien????
    Het is hier veel te koud brrrr
    Leuk om mee te reizen hihi
    Liefs mery en martijn