1 maand in Spanje :) - Reisverslag uit Murcia, Spanje van Gerdien en Lauret - WaarBenJij.nu 1 maand in Spanje :) - Reisverslag uit Murcia, Spanje van Gerdien en Lauret - WaarBenJij.nu

1 maand in Spanje :)

Door: Lauret en Gerdien

Blijf op de hoogte en volg Gerdien en Lauret

07 Maart 2013 | Spanje, Murcia

Weer een verslagje vanuit het mooie Spanje! We zijn hier inmiddels helemaal ingeburgerd! De laatste week hebben we ook veel ondernomen. We hebben seight seeing Alicante gedaan! We zijn met de bus vanuit Murcia (zaterdags) vertrokken naar Alicante. Het openbaar vervoer is hier niet duur, dus is goed te doen. We hebben eerst de oude punten van Alicante bekeken. We zijn met de lift naar een oud fort gegaan waarop je een super mooi uitzicht hebt over heel Alicante. Dit was heel erg mooi te zien. Grappig was dat we een foto wilden maken met ons vieren en op de achtergrond Alicante. Oja, we waren met Inge en Anne, twee andere meisjes die hier studeren! En er zaten twee oudjes op een bankje en twee studenten op de grond. Ja zegt lauret , laten we niet die oudjes vragen aangezien het dan toch een halve foto wordt. Uiteindelijk liep Anne naar de twee oudjes toe en vroeg ze in het spaans of ze een foto wilden maken. Waarop de vrouw reageert: Ja hoor dat wil ik wel! HAHA gewoon Nederlanders!! Wij schaamden ons natuurlijk want dat wisten wij niet. De foto’s zijn wel goed gelukt!
Die zondag gingen we samen met wat Nederlanders, Duitsers en Engelsen naar Plaza de Torres. Ja mensen STIERENGEVECHTEN. Eigenlijk zijn we hier erg op tegen, maar omdat het iets typisch Spaans is en maar 2 keer in het jaar hier in Murcia is zijn we toch maar gegaan. Het was een hele happening met veel gezelligheid en vieze beelden. Er werden in totaal 7 stieren gedood en bij de eerste stier hadden we de handen voor de ogen. We vonden het heel zielig en konden het niet aanzien. Maar alles went zelfs een dood stier!! Hahaha.. Dus de volgende gevechten hebben we volledig gezien. De mensen op de tribune waren erg vriendelijk en openhartig. We kregen van iedereen eten en drinken en er hing een echte Spaanse sfeer. Na de 5de stier hadden we genoeg gezien en besloten we te gaan. Toen we terug liepen zagen we dat de stieren meteen werden geslacht voor onze ogen. Natuurlijk zijn wij als nieuwsgierige aapjes meteen gaan kijken en het stonk vreselijk. Zie foto’s. Na het hele gebeuren zijn we gezellig met z’n allen wezen eten en toen was het al weer tijd om ons bed op te zoeken. Maandag en Dinsdag hebben we stage in een dorpje (naast Murcia) Molina. De stage wordt steeds leuker en het is heel indrukwekkend hoe deze school onderwijs geeft. Elke ochtend bij binnenkomst wordt er harde klassieke muziek gespeeld. Ook wordt er heel goed gewerkt aan het tweetalig onderwijs. Kinderen vanaf 5 jaar beginnen al met Engelse lessen. Super schattig!
De lessen op de universiteit zijn goed te volgen. Soms een beetje saai en de leerkrachten zijn apart, maar we houden het hier wel 5 maand uit!
Die zaterdag erop kwamen alle 6 Nederlandse meiden bij ons eten. Super gezellig. We hebben eigen gemaakte shoarma gegeten. Rond een uur of 10 kwamen ook Clare en Rebecca. Deze 2 Engelse meiden hebben we leren kennen bij de taalcursus en zijn super gezellig. Met z’n 11en hebben we een hele gekke Harlem Shake gemaakt. Wat een groot succes is geworden. Verder is hier het uitgaan erg leuk. Woensdag is er altijd een internationaal feestje en verder zijn er gave clubs waar je goed kan stappen.
17 Maart gaan we met een hele groep naar Valencia voor 4 dagen. Er is hier dan een cultuurfeest las Fallas. Dit moet een heel gebeuren zijn en we hebben er dan ook veel zin in. We gaan natuurlijk ook de stad bekijken en hopelijk een beetje strand meepakken.
Dit was het wel weer voor deze keer! HASTA PRONTO!!

Muchos Besos Gerdien en Lauret

• 16 Maart 2013 - 15:07

Wilma Zuiddam:

Hallo dames,

Zo als ik het lezen kan hebben jullie het goed naar je zin en komen de 5 maanden nog wel door,

hartelijke groeten van wilma & Gerhard leuk dat je in Alicante bet geweest en dat je de mooie plekken opzoekt ik heb jullie verslag gelezen vond het erg leuk jullie zijn druk bezig met van alles . En dat het op de Unversiteit goed gaat is ook fijn om te horen, gaat het goed met de spaanse les , ik hoor het nog wel . tot de volgende keer.

hartelijke groeten van Wilma & Gerhard,