Carnaval - Reisverslag uit Murcia, Spanje van Gerdien en Lauret - WaarBenJij.nu Carnaval - Reisverslag uit Murcia, Spanje van Gerdien en Lauret - WaarBenJij.nu

Carnaval

Door: Gerdien en Lauret

Blijf op de hoogte en volg Gerdien en Lauret

10 Februari 2013 | Spanje, Murcia

Hallo lieve mensen,

Vrijdag was een hectische dag, maar we deden het voor een goed doel. Donderdag hoorden wij dat er in het weekend een carnavalsfeestje zou zijn en natuurlijk wouden wij daar graag naar toe. Vrijdag na de Spaanse cursus gingen we eerst opzoek naar de office van Erasmus life. Deze konden we wel vinden, maar het was natuurlijk Siesta. We hadden besloten om dan toch maar eerst naar het grote winkelcentrum te gaan om hangertjes te kopen voor de foto´s en nog wat andere spulletjes voor in het huisje. Het winkelcentrum is best een stukje reizen met de tram en zeker vanaf de universiteit. Na wat geshopt te hebben gingen we weer terug naar de stad om ons aan te melden bij Erasmus life. Deze organisatie organiseert verschillende tripjes en feesten hier in Spanje. Super handig dus.!! Gelukkig was er nog plaats voor ons en we zouden de volgende dag om 15:00 uur worden opgehaald bij Plaza Circular. Nu moesten we nog snel een outfitje scoren, want zonder outfit geen carnaval. We besloten om als army girls te gaan. Mooi makkelijk en niet te duur.
Toen snel naar huis en lekker koken! Pasta met een glas rode wijn.. We hebben daarna wie is de mol terug gekeken en natuurlijk GTST. Toen was het wel weer tijd om te gaan slapen. De volgende dag zou namelijk een lange dag worden.
De volgende dag hebben we lekker uitgeslapen, ontbeten en ons klaargemaakt voor het feestje.
Om 15:00 uur stonden we te wachten op de bus en die kwam als snel. Na een lange tocht van 1,5 uur kwamen we aan in de stad Aguilas. Hier zou het feestje plaatsvinden. We hadden zelf de vrijheid om overal te kijken en te feesten, maar moesten om 5:00 uur snachts weer terug zijn bij de bus.
Het was super gezellig en we hebben veel mensen leren kennen. De carnaval hier is totaal anders dan in Nederland. Super mooie wagens en heerlijke Spaanse muziek. We hebben onze salsa kunsten mooi kunnen showen!
Om 5:00 uur stond het busje weer op ons te wachten en waren we allemaal gesloopt. Van de bus reis hebben de meesten dan ook niks gemerkt.
Nu is het zondag en hebben we een bijkom dagje. We zijn lekker aan het nagenieten van het feestje en gaan straks pizza eten.
Het is weer genoeg geweest voor vandaag!!

Liefs Gerdien en Lauret

• 12 Februari 2013 - 13:18

Elsemiek:

Klinkt goeeeed :)

• 13 Februari 2013 - 22:21

Jan Kloppenburg:

Hallo Gerdien en Lauret,

We zien wel dat jullie je goed vermaken .
    Het ziet er gezellig uit daar .
    De spanjaarden zullen zich wel veilig voelen met zulke army girls .
    Kunnen jullie je in de spaanse taal al een beetje verstaanbaar maken ?
    Gerdien ik heb vanmiddag Pieter nog gesproken bij Albert Heijn ,
    hij was de diepvries producten aan het bijvullen .
    Je moet ook de groeten van hem hebben .

Nog veel plezier samen en de groeten van ons .

Tante Gerda en Oom Harm , Jan