Eerste nacht is een feit! - Reisverslag uit Murcia, Spanje van Gerdien en Lauret - WaarBenJij.nu Eerste nacht is een feit! - Reisverslag uit Murcia, Spanje van Gerdien en Lauret - WaarBenJij.nu

Eerste nacht is een feit!

Door: Lauret en Gerdien

Blijf op de hoogte en volg Gerdien en Lauret

03 Februari 2013 | Spanje, Murcia

De eerste ochtend in Murcia is een feit. Om wel geteld 9 uur gaat de wekker omdat we om 10 uur een afspraak met Juan hebben. Dit is wel wat vroeg maar dit hebben we er zeker voor over. We hebben namelijk onze appartementen mogen zien. We konden kiezen voor een appartement op de begane grond of op de 4e etage. Toen we op de 4e etage aankwamen kreeg Gerdien ineens wifi. Dit was heel chill! Dit was sowieso een pluspunt, tevens een super mooi uitzicht over Murcia. De begane grond had een soort van ‘tuintje’. Uiteindelijk hebben we gekozen voor het appartement op de 4e etage. Dit gaf ook ons een veiliger idee. De mensen van RAGOOH zijn nu bezig met ons contract en waarschijnlijk gaan wij dinsdag samenwonen!! (Grapje: Ja Gertjan, lauret is je voor:p) haha!
Terwijl we bezig waren met de bezichtigen, rommelde ons maag enorm. We hadden namelijk de avond er voor geen supermarkt kunnen vinden, dus geen ontbijt. We moesten gister nog onze koffers nog in een berging zetten omdat we hier eigenlijk illegaal zitten. Dit komt omdat het contract nog niet gereed is. Het is wel heel fijn dat we gewoon hier kunnen slapen. We maakten dan ook de afspraak met Juan dat we hier vanavond om 19:30 weer zouden zijn voor de sleutel. Dit betekende dat we vandaag de hele dag de hot op moesten. (Niet dat we dit erg vonden.)

Inmiddels was het 12 uur en wij moesten nog ontbijten. Juan bood aan ons een lift te geven naar de Ikea, daar wilde we graag naar toe voor huishoud middelen etc. Daar aangekomen gebeurde er nog iets super grappigs. We besloten al onze waardevolle spullen (laptop, mobiel, ipad, belangrijke gegevens etc.) mee te nemen, dus wij liepen daar met onze handbagage. We besloten een karretje te pakken en daar dumpten we onze koffers is. We liepen naar de lift en op dat moment kwam er een vrouwelijke security aan: NO NO NO! Wij schrokken ons natuurlijk dood, die vrouw begon in het spaans te lullen en wij snapten er niks van. We dachten dat ze de koffers bedoelde. Dus wij balen dat we die koffers mee hadden genomen. Op dat moment wees de vrouw naar het karretje. Dus wij keken elkaar aan en begonnen keihard te lachen. Was een grappig moment, maar had je bij moeten zijn als je dit leest denk ik.
We hebben bij de ikea lekker ontbeten met een salade en we hebben al wat handige spullen gekocht voor in ons huis. Pannen kunnen we bij Juan huren, dus dat is wel fijn. We hebben borden, bestek, glazen etc gekocht. Daarna zijn we met de tram naar de andere kant van Murcia gegaan. De tram is echt een fijn vervoersmiddel, het is niet duur en de aansluiting vanaf ons appartement is goed. Bij de supermarkt aangekomen zagen we een mac donalds, daar moesten we natuurlijk naar binnen voor de WIFI. Nog geen 10 minuten later was het een kippenhok, 3 meiden aan het skypen met het thuisfront. Daarna nog wat gegeten en op naar de supermarkt. De supermarkt ziet er goed uit en we hebben veel dingen kunnen vinden. Inmiddels was het bijna 19:30 en besloten we terug te gaan omdat Juan op ons zat te wachten. Onderweg kregen we een discussie over het kaartje van de tram. Moesten we een nieuw kaartje kopen of zouden we het er op gokken om het oude kaartje gebruiken. Uiteindelijk toch maar een kaartje gekocht.
Bij het appartement aangekomen kwam Juan net aan rijden 19:40, de Spanjaarden zijn heel chill met de tijd, dit hebben we al vaker gemerkt. We brachten de koffers naar boven en besloten ons eerste welverdiende wijntje te drinken. We vroegen of Juan met ons mee wou proosten en dat wou hij. Het was erg gezellig. We hadden in de supermarkt allemaal schoonmaak artikelen gekocht om de wc en douche schoon te maken. Ook een afwasborstel, toen Madelon die afwasborstel er uit haalde zei Juan ineens. O, daar kun je jezelf mee wassen? Dus wij schoten hard in de lach en vertelde hem waar je een afwasborstel voor moest gebruiken. Dat kennen ze niet in Spanje.
Nadat we alle drie lekker hadden gedoucht en hadden klaargemaakt besloten we het nachtleven van Murcia onveilig te gaan maken. We gingen naar het centrum en daar bleken allemaal leuke barretjes te zijn. Bij de eerste bar dronken we ons eerste drankje en kregen we er wat lekkers bij. We vroegen de barman waar wat leuke clubs waren. Hij wees ons de weg en we besloten er heen te gaan. Het was een erg leuke avond! De avond sloten we Hollands af. Lekker wat eten! Churros, het is echt super lekker. We hadden al besloten dat we niet terug naar het appartement gingen lopen, dus we hebben een taxi genomen. Eenmaal thuis aangekomen hoorden we allemaal muziek bij het appartement naast ons. We besloten aan te bellen en daar was nog een feestje in volle gang. Een Frans meisje gaf een afscheidsfeestje. We zijn hier kort gebleven, we waren alle drie erg moe. Het blijft in het appartement erg koud, dus we kleden ons voor de nacht dik aan. Het was een volle maar erg leuke dag!

Ciao,
Lauret en Gerdien

• 03 Februari 2013 - 18:41

Marjo :

Zo dames jullie hebben
    al een drukke dag achter de rug
    Ik hoop dat jullie het erg naar jullie zin hebben daar en ga jullie verhalen zeker volgen
    Heel veel plezier en succes met de studie.xxx

• 03 Februari 2013 - 20:18

Brigitte:

Hoi Lauret,
    de stemming zit er al goed in, zie ik. Houen zo. Have fun!!

• 10 Februari 2013 - 14:57

Wilma Zuiddam:

Hallo Dames,

Al heel wat beleeft in die ene week fijn dat jullie nu je eigen plek hebben, en dat alles goed verloopt.

veel plezier samen en geniet ervan.